نگهداری و تعمنیرات هتل

مدیریت نگهداری و تعمیرات هتل و برج و پاساژ و مجتمع ها فرصت خوب کارآفرینی

مدیریت نگهداری و تعمیرات هتل و برج و پاساژ و مجتمع ها فرصت خوب کارآفرینی

نگهداری و تعمیرات هتل یا نگهداری و تعمیرات برچ و پاساژ و مجتمع ها به سه بخش عمده تقسیم می شود: برق ،  تاسیسات و ابنیه ( نگهداری و تعمیرات چیست؟ )

افرادی که تخصص مهندسی مکانیک یا تاسیسات دارند در زمینه هتلداری فرصت های کاری بسیار خوبی وجود دارد به طوری که شما با داشتن یک گردش کار درخواست تعمیرات و نگهداری برنامه ریزی شده و استقرارچند نیروی انسانی در حد تکنیسین برق و مکانیک می توانید یک هتل را پوشش دهید.اما این موضوع به بزرگی هتل و تعداد تجهیزات وابسته است.

اما خانواده گروه تجهیزات در هتل ها مشابه هم و مشخص شده هستند.لذا عزیزانی که در این زمینه می خواهند کار کنند با توجه به کثرت هتل ها در شهرهای بزرگ و توریستی فرصت کارآفرینی بسیار خوبی وجود دارد و آنها که از توانمندی مدیریتی برخوردار هستند می توانند با جذب نیروی انسانی و استقرار در هتل های مختلف چندین هتل را با داشتن یک نرم افزار نگهداری و تعمیرات تحت پوشش داشته باشند.

این موضوع برای برج ها و ساختمان های آپارتمانی و مجتمع ها نیز صادق است.

حال اگر کسی بیاید کلیه تجهیزات ممکن و موجود در حوزه هتل ها ، برج ها و غیره را گروه بندی کند حدود ۳۰ الی ۴۰ نوع خانواده گروه تجهیز از ریز و درشت خواهد داشت و برای هر کدام از آنها به صورت کلی چک لیست های نگهداری و محتوی سیستم مدیریت نت را گردآوری کند کتابچه نت خوبی تهیه می شود.

در این زمینه چند تا منبع و کارهای انجام شده است که جوینده یابنده است. ولی استاندارد سازی خوبی انجام نداده اند و فقط برای تجهیزات یک مکان خاص انجام شده است. البته حوزه تاسیسات دامنه گسترده ای دارد ولی محدود کردن آن به حوزه های هتل ، برچ و غیره باعث کم شدن این گستره می شود.

اما خوشبختانه کلیه منابع فنی و علمی آن موجود و در دسترس می باشد.

برخی از خوانندگان به خصوص از کیش در مورد سیستم مدیریت نت هتل و برج ها و پاساژها تماس داشته اند ولی دلیل آن درخواست کارفرما بوده است و کسی نیامده است برای توسعه کسب و کار خویش دنبال یک سیستم مدیریتی باشد که بتواند مثلا ده الی ۲۰ هتل را تحت پوشش نگهداری داشته باشد و به صورت نظام یافته برنامه های نگهداری تجهیزات آنها را مدیریت نماید!

اکثر مستندات به محتوی فنی پرداخته اند و به بحث مدل و سیستم نگهداری برنامه ریزی شده آنها به صورت جامع و تحلیل پرداخته نشده است. اما اگر اینجا کسی یا شرکتی بیاید از یک نرم افزار تحت وب کامل استفاده کند می تواند همزمان چندین مجموعه یک جا مدیریت نماید و پرسنل متخصص کلیه کارهای ضروری و چک لیست ها را دریافت و گزارش انجام را ارسال نمایند.

یا اینکه مدیریت قطعات یدکی را به خوبی برای چندین حوزه مدیریت کرد و با کمترین هزینه نیروی انسانی بیشترین بازدهی برای نگهداری و افزایش عمر تجهیزات تاسیساتی و غیره کسب شود.

درخواست دمو نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS برای مدیریت فعالیت های مدیریت نگهداری و تعمیرات هتل و برج و پاساژ

کلیه دوره های آموزش مدیریت نگهداری و تعمیرات و دارایی فیزیکی برای دانلود و صدور گواهی نامه آموزشی

گروه بندی نگهداری و تعمیرات هتل برج پاساژ مجتمع

به این گروه بندی توجه کنید:

  1. سیستم برق  ساختمان
  2. برق اضطراری
  3. سیستم اعلام حریق و انواع آن
  4. سیستم ایر کاندیشن ( تهویه ، سرما یش ، گرمایش و هواساز )
  5. فن کوئل ، شو فاژ ، ایریونیت
  6. موتور خانه
  7. سیستم تولید بخار
  8. سیستم سرما یشی و گرمایشی هتل وانواع مختلف چیلر ها
  9. سیستم آب سرد و گرم
  10. مخزن ذخیره آب و سختی گیر
  11. سیستم دفع فاضلاب
  12. بالابر و پله برقی
  13. موتور خانه ،نجاری ، نقاشی ، لوله کشی ، دکور ، کامپیوتر و شبکه ، مخابرات ، تجهیزات صوتی و تصویری …
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =