سخن روز نگهداری و تعمیرات

جملات مهم و کلیدی در سخن روز نگهداری و تعمیرات

سخن روز نگهداری و تعمیرات را سعی کردیم جمع آوری و جملات و کلمات کلیدی را گردآوری کنیم. این نکات برای یادآوری نقاط کلیدی و گره گشا چالش های نگهداری و تعمیرات مهم است:

سخن روز نگهداری و تعمیرات

  1. قانون مورفی در نگهداری و تعمیرات هر تجهیزی که قرار است خراب نشود روزی خراب خواهد شد.
  2. تجهیزات ثروت ملی هستند با نگهداری و تعمیرات آنها حافظ این ثروت باشید.
  3. ارتقاء مهارتهای فنی و سیستمی نیروی انسانی نت ، رمز موفقیت سیستم های مدیریت نگهداری و تعمیرات در سازمانهاست.
  4. کشف علت ریشه ای وقوع خرابی تجهیزات ، کلید طلائی تعریف اقدامات اطلاحی پایدار در بهبود بهینه  نت است.
  5. مدیریت آموزش و ارتقاء مهارتهای فنی و سیستمی ، راهی است برای تبدیل نیروی انسانی نت به سرمایه های انسانی برای سازمان است.
  6. هر چه بیشتر برای تصمیم گیری در کاری که می خواهی بکنی صبر کنی ، وقت بیشتری را تلف می کنی.اینکه تا چه حد شدیدا طالب محقق کردن چیزی هستی بستگی به تو دارد و اشتیاقت در حین عمل این را نشان می دهد.
  7. اشخاص در ازای دریافت حقوق روزی هشت ساعت، به خاطر داشتن رئیس خوب روزی ده ساعت، و به خاطر انگیزه و هدف مناسب روزی بیست و چهار ساعت کار می کنند. (جان سی مکسول)
  8. اگر سه سال است در کارخانه ای کار می کنید و درصد شاخص نت پیشگیرانه آن کارخانه زیر ۳۰ درصد است بهتر است از آنجا بروید! یا شما مدیر نگهداری و تعمیرات خوبی نیستید یا اینکه مدیریت ارشد سازمان به نت اهمیت نمی دهد.لذا در هر دو حالت باید بروید زیرا یا شما برای سازمان مفید نیستید و اتلاف هزینه اید یا سازمان برای شما مفید نیست و اتلاف عمر است.
  9. اول همیشه با زبان مدیریت صحبت کنید، زبان مدیریت پول است.دوم آمار بدانید و اطلاعات را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید.سوم گزارش نویسی را فراگیرید و فنون آن را در ارائه گزارشات به مدیریت به خوبی بکار بندید.دو سال دیگر تضمین می شود که شما جزو مدیران برتر سازمانید.
  10. اقدامات پیشگیرانه آینده نگهداری و تعمیر تجهیزات سازمان را تضمین می کند و اقدامات پیش بینانه هزینه های اقدامات پیشگیرانه را بهینه و مدیریت می کنند.
  11. رهبران و مدیران موفق هیچ گاه دست از آموختن بر نمی دارند. فرایند آموختن هرگز تمام نمی شود و پیوسته آموختن پیامد چیرگی بر خویشتن و پشتکار است.جان ماکسول
  12. یک درخت هرچقدر هم بزرگ باشد، با یک دانه آغاز می شود؛ طولانی ترین سفرها با اولین قدم آغاز می گردد. لائوتسه
  13. تنها یک راه برای پایداری سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات سازمان وجود دارد و آن ایجاد داشبورد مدیریت نت (پایش و سنجش شاخص های عملکردی نت) است ، و گرنه به زودی ایستا و ساکن خواهد شد.
  14. نگهداری تجهیزات یک نگرش است و برای پایداری و موفقیت یک نگرش باید استراتژی و برنامه ریزی داشته باشید و روی اجرای آن پافشاری کنید! زیرا که در این مسیر دوستان نادان بیشترین مقاومت را نشان خواهند داد!!
  15. بزرگترین خطر در هنگام تغییر، خود تغییر نیست، بلکه عمل کردن با منطق دیروز است ! پیتردراکر
  16. سه اقدام کلیدی آچارکشی ، نظافت و روغن کاری بیش از ۶۰ درصد در کاهش توقفات اضطرای تجهیزات سازمان موثر خواهند بود ، هنگامی که برای اجرای آنها طرح ریزی فنی ، برنامه ریزی زمانی و آموزش کافی صرف شده باشد.
  17. تنها راه بهبود نگهداری تجهیزات سازمان تغییر نگرش مدیریت سازمان از تعمیرات به نگهداری است! حرکت در مسیر نگرش نگهداری تجهیزات با خود تکنیک ها، آموزش ها و تجهیزات لازم را خواهد آورد.
  18. یکی از نیاز های هر سازمانی برای بقاء ، کاهش توقفات ، کاهش خرابی ها و افزایش عمر تجهیزات ، مشارکت اپراتورها / بهره برداران در فعالیت های نگهداری و تعمیرات است.
  19. در سازمان هنوز شاهد توقفات و خرابی های تکراری تجهیزات هستید مشارکت اپراتورها کم است!
  20. نگهداری تجهیزات دو بخش اصلی دارد: اولی مهم ترین و دومی راهنمای اولی در غنی هر دو بکوشید.
    1. دانش فنی و تخصص در خصوص تجهیز
    2. ثبت سوابق برای تحلیل روند رفتاری تجهیز

مرکز آموزش مجازی نگهداری و تعمیرات و دارایی فیزیکی

نگهداری و تعمیرات چیست؟

6 پاسخ
  1. zahra
    zahra گفته:

    سلام
    درباره پیاده سازی نت در ابتدا با چه کارهایی شروع کنم ؟؟
    من تازه وارد کارخانه شدم

    پاسخ
  2. زبردستی
    زبردستی گفته:

    با سلام و عرض ارادت خدمت مهندس جلالی، سخنان هفتگی در حوزه نت بسیار پر محتوا و کاربردی است.
    هنری فورد
    تلاش نمائید تا ماشین آلات همواره در بهترین شرایط ممکن باشند و در این راه ثابت قدم باشید .
    بر تمیز بودن مطلق همه چیز و همه جا پافشاری نمائید ، یک مرد باید یاد بگیرد که پاسخگوی ابزارش ، پاسخگوی محیط کارش و پاسخگوی خودش باشد.

    پاسخ
  3. ملاحسینی
    ملاحسینی گفته:

    با سلام .اگر امکان دارد مطالب بیشتری در خصوص تجزیه و تحلیل گزارشات نت (آمار خرابی ها، شاخص MTTR-MTBF TTT-MWT-MDTو…) پس از گزارش گیری ، قرار دهید. با تشکر

    پاسخ
  4. mansour
    mansour گفته:

    سایت خوبی تیهه نمودید امیدوارم همیشه به روز باشد
    موفق باشید

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 3 =