تعیین زمان تعویض قطعات تجهیزات

تعیین زمان تعویض قطعات

تعیین زمان تعویض قطعات در مدیریت آماری نگهداری و تعمیرات مبحث مهمی است که کمتر توجه شده است. عموما” در سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات کارخانه در دو سطح نگهداری و تعمیرات ؛ نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و نگهداری و تعمیرات اصلاحی / اضطراری نیازمند به تعویض قطعات تجهیزات می گردیم. (نگهداری و تعمیرات چیست؟)

اما یکی از چالشها و نقاط کلید در نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه تعیین زمان مناسب برای تعویض قطعات یک تجهیز است تا از بروز خرابی و توقفات برنامه ریزی نشده برای تجهیز و روند مستمر تولید خط مشکلی ایجاد نکند.

درکاخانه چگونه به تعیین زمان تعویض قطعات تجهیزات در نت پیشگیرانه می پردازید؟

سوالی که مطرح است آیا ما قطعات را هنگامی تعویض کنیم که تجهیز خراب شده است و تولید متوقف است؟ یا

قبل از آنکه تجهیز به مرز خرابی برسد به تعویض قطعات مدنظر تجهیز در یک زمان برنامه ریزی شده برای توقف اقدام کنیم؟

جواب به سوالات فوق استراتژی سازمان را برای نت مشخص می کند.لذا برای ترسیم استراتژی نگهداری و تعمیرات برای تجهیزات باید داده ها و عوامل موثر در تعیین این استراتژی را بدانید.

به شکل زیر نگاه کنید تفسیر و برداشت شما چیست؟

تعیین زمان تعویض قطعات
تعیین زمان تعویض قطعات

تعیین زمان تعویض قطعات یک تجهیز در برنامه های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و دیگر سیستم ها و ابزارهای نت بسیار مهم است وبراساس تجزیه و تحلیل های آماری داده های تجهیز می توانیم در مسیر استقرار نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان RCM گام برداریم.

تعیین زمان تعویض قطعات

در تعیین زمان تعویض قطعات چهار عامل اصلی وجود دارد که بهینه سازی و تجزیه و تحلیل این عوامل باعث خروجی صحیح در تعیین زمان تعویض قطعات می گردد.این چهار عامل عبارتند از:

۱-قطعه  2- زمان   3- هزینه   4- فرآیند

برای هر تجهیزی و نوع قطعات آن مبنای تعیین تعویض قطعات فرق می کند.البته باید اشاره کرد که در تعیین زمان تعویض قطعات به داده های زیادی در زمینه هزینه های سازمان و تجهیز نیازمندیم و یکی از دلایل اصلی عدم محاسبه درست و صحیح زمان تعویض قطعات در کارخانجات نبود اطلاعات کافی و لازم است.همیشه بهینه سازی هزینه ها در انجام فعالیتهای نت حرف اول را می زند.لذا اگر هزینه های نت در سازمان شما محاسبه نمی شود و کارخانه فاقد یک سیستم حسابداری صنعتی می باشد کار بسیار سخت است و بهتر است گام اول برای استفاده از هر تکنیکی در زمینه نگهداری و تعمیرات مبحث محاسبه هزینه های نگهداری وتعمیرات باشد.

مورد مهم دیگر داده های جمع آوری شده از فعالیتهای نت می باشد بانک اطلاعاتی برای هر تجهیز و قطعات آن حرف دوم در بهینه سازی فعالیتهای نت می زند.پس فرض های ابتدایی ما در تعیین زمان تعویض قطعات اینست که داده های هزینه ای در سازمان موجود و هم چنین سوابق فعالیتهای نت با صحت و دقت جمع آوری می گردد.به کلمات صحت و دقت توجه داشته باشید.

تکنیک های مختلفی برای تعیین زمان تعویض قطعات یدکی تجهیزات وجود دارد. هر چند که برای استفاده از این تکنیک ها داده و آمار مناسب نیاز است. در دوره های آموزش هزینه های نگهداری و تعمیرات PM Cost و شاخص های قابلیت اطمینان و هزینه های چرخه عمر تجهیزات LCC می تواند دید شما را نسبت به این موضوع بازتر کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 14 =