نت پیشگیرانه کارخانه

نت پیشگیرانه PM کارخانه بر چه اساسی است؟

نت پیشگیرانه PM کارخانه بر چه اساسی است؟ سیاست های تعویض و عملیات پیشگیری بر چه مبنایی برنامه ریزی شده است؟ نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه PM چیست؟ Preventive Maintenance

در یکی از کارخانجات تولیدی این دو سوال طرح شد هم چون خیلی از کارخانجات دیگر پاسخ دریافتی این بود بر اساس کاتالوگ های فروشنده تجهیز و سوابق و تجربیات بدست آمده سیستم نت پیشگیرانه تجهیزات را برنامه ریزی کرده اند و نت برنامه ریزی شده استقرار پیدا کرده است و چون برخی از تجهیزات بدلیل تغییرات نیروی انسانی و قدیمی بودنشان کاتالوگ و نقشه و مشخصاتی از تجهیز وجود ندارد و با حداقل سوابق موجود برنامه نت پیشگیرانه و تعویض قطعات تدوین شده است!

تئوری آماری نت پیشگیرانه PM

درست است که محدودیت های موجود شرایط ایجاد یک سیستم نت پیشگیرانه را شکل می دهد ولیکن تئوری های علمی و آمار در سیاست های نگهداری و تعمیرات نقش کلیدی و اصلی دارند.

دو پارامتر اصلی در تصمیم گیری نت پیشگیرانه برای تعویض قطعات / تجهیز در ماشین آلات منحنی توزیع خرابی دستگاه و هزینه های مربوطه می باشد.

مشخصات فنی و کاتالوگ دستگاه راهنمای سیاست گذاری برای برنامه نت پیشگیرانه و تعویض قطعات و تجهیزات نمی باشد! آنها فقط اطلاعات پایه شناخت تحهیز را به ما می دهند و نمودارهای و جداول ضمیمه آنها بستر تصمیم گیری را آماده می کنند ولیکن عواملی برای قطعیت تصمیم گیری نمی باشند!

لذا بدون محاسبات هزینه های نت و تهیه منحنی های توزیع خرابی دستگاه شما قادر به برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه PM نمی باشید.

هنگامی روش پیشگیری کاربرد پیدا می کند که میزان خرابی تجهیزات در حال افزایش باشد و با زمان این نرخ زیادتر شود تا آنجا که عمل پیشگیری و تعویض بموقع ؛ نتیجه ای اقتصادی ببار آورد و سبب افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات گردد.

بنابر این یکبار دیگر دو سوال ابتدائی را مرور کنید و وضعیت فعلی خودتان را بسنجید!

سیستم نت پیشگیرانه کارخانه بر چه اساسی است؟ سیاست های تعویض و عملیات پیشگیری بر چه مبنایی برنامه ریزی شده است؟

آموزش نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه

برای بهبود دانش خود دوره های آموزشی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه PM و دوره آموزش هزینه های نگهداری و تعمیرات PM Cost و دوره آموزش هزینه چرخه عمر تجهیزات LCC را تهیه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + پنج =